Доставки и плащане

Последно измененeние на 02 декември 2019 г.

ДОСТАВКА

Поръчаните онлайн стоки могат да бъдат доставени от куриерска фирма на посочения от купувача адрес, до офис на куриер или в магазин от партньорската мрежа на dezon.bg, според желанието на клиента.

Срокът за изпълнение на поръчка е oт 1 до 3 работни дни (в зависимост от наличността в склада) с изключение на поръчките, направени петък след 16 часа, събота, неделя, почивни и празнични дни, където срокът може да е по-дълъг.

Пратките се доставят от понеделник до петък между 09.00 и 18.00 часа и събота между 09.00 и 13.00 часа. Някои населени места може да се обслужват от куриера по предварително фиксиран от него график. Възможни са изключения при специални поръчки, когато срокът за доставка може да бъде по-дълъг от 3 работни дни.

Потребителят се задължава да осигури достъп и контактно лице, което да приеме и да заплати (ако все още не са) поръчаните продукти. Ако клиентът (или упълномощено от него лице) не бъде намерен в уговореното време за доставка и не може да се установи връзка с него по телефона в момента на доставка, пратката се връща в офис на куриера до поискване от потребителя. dezon.bg или представител на куриерската фирма се ангажират да уведомят потребителя по телефон или e-mail, ако се появят внезапни обстоятелства, възпрепятстващи навременното изпълнение на доставката.

В случай, че не може да изпълни поръчката, тъй като продуктът е с изчерпана наличност, dezon.bg ще информира клиента за тази ситуация и ще предприеме определените действия, договорени с клиента.

Поръчаната техника ще бъде подобаващо опакована, заедно с придружаващите я документи. Имате възможност да отворите опаковката на куриера и прегледате доставената пратка, преди да платите на куриера. Трябва да проверите съдържанието на пакета за съответствия на стоката със заявката, когато получавате пратката. При нарушения във външния вид на стоката, възникнали при транспорта, трябва да се обърнете към куриера, който трябва да Ви състави протокол за увредена пратка.

При поръчка на продукт в промоция и заявено плащане с „Наложен платеж“, доставката на продукта е до офис на Спиди, чрез услугата „Спиди Поща“.

ПОЛИТИКА ЗА ВРЪЩАНЕ

Всяка стока, закупена онлайн от dezon.bg, може да бъде върната без причина в срок от 14 дни от датата на закупуване. Срокът за връщане важи както за физически, така и за юридически лица, които са закупили онлайн техника от сайта dezon.bg. Потребителят трябва да уведоми dezon.bg в писмен вид, че се отказва от покупка без да дължи неустойка в рамките на 14 дни от датата на получаване на продукта.

Върнатата стока трябва да бъде в оригинална опаковка и пълна окомплектовка (аксесоари, упътвания, дискове, ръководства, транспортни кашони), включително транспортна опаковка, с приложена оригинална гаранционна карта и копие на платежен документ.

Стоката следва да бъде без следи от употреба, без драскотини, наранявания, охлузвания, токов удар и други външни белези по корпуса и екрана. За лаптопи, нетбуци, таблети, смартфони – стоката трябва да е със защитни найлонови покрития около дисплея, клавиатурата и капака, ако е имало такива.

Оригиналната опаковка трябва да е здрава, да не е разкъсана, надраскана или повредена.

Транспортните разходи за връщане на стока без причина, са за сметка на клиента. Транспортните разходи за връщане на стоки с причина (дефект, разминаване с описанието и др.) са за сметка на dezon.bg.

При закупуване на няколко идентични продукта се позволява връщане на само 1 бройка разопакован продукт. Останалите ще бъдат приети само и единствено, ако всички кутии/опаковки са оригинални и не е повредена тяхната цялост.

За всички продукти Apple, правилата за връщане важат само ако не е отваряна оригиналната опаковка на стоката в т.ч. да не е нарушена целостта на поставените върху опаковката защитни стикери. В противен случай важат правилата за изкупуване на продукти втора употреба.

dezon.bg си запазва правото да откаже връщането на продукти от клиенти, които злоупотребяват с използването на тази услуга.

НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ

dezon.bg предлага следните начини на разплащане:

  • В БРОЙ – Платете в брой на каса в магазин на dezon.bg;
  • С КАРТА – Платете с дебитна или кредитна карта онлайн или на каса в магазин на dezon.bg;
  • ЧРЕЗ ePay – Платете онлайн чрез системата на ePay;
  • С НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ – Заплащате поръчаната стока при получаването й на куриер. Ще получите касов бон от нас или разписка за Пощенски паричен превод (виж в Забележки) от куриера;
  • С БАНКОВ ПРЕВОД – Банкови данни – УниКредит Булбанк, IBAN: BG87UNCR70001522168579, BIC: UNCRBGSF. След поръчка ще получите проформа фактура за плащане и след като платите, ние ще изпратим поръчаната стока до желания адрес;
  • НА ИЗПЛАЩАНЕ – Кандидатствай за стоки на изплащане с UniCredit или TBI Bank в магазин на dezon.bg. Ако желаете, кандидатствайте онлайн, като добавите продукта в кошницата и изберете начин на плащане “На изплащане” и следвате описаната процедура.

При дистанционните начини на плащане, гаранционната карта и фактурата ще получите на и-мейл или ще имате възможност да ги изтеглите от профила си в dezon.bg.

ЗАМЯНА НА ТЕХНИКА И ВРЪЩАНЕ НА ПАРИ

Паричната стойност на върнатия продукт може да се използва за закупуване на други продукти или да бъде върната на клиента до 14 дни от датата на връщане на стоката.

За да върнете закупената техника, моля попълнете поставения в комплекта формуляр и следвайте инструкциите написани на него.

Формулярът може да бъде изтеглен и от тук: Заявление за връщане на стока

Ако имате въпроси, свържете се с dezon.bg, от която сте закупили техниката. При нужда се обадете на тел: 052 833 999 или 0884 500 999 за допълнителна информация.

ИЗКЛЮЧЕНИЯ

Не се възстановяват суми за извършени услуги:
– ремонт;
– инсталация на софтуер;
– сключени застраховки на техниката;
– закупени допълнителни гаранции;
– транспортни разходи, такси при плащане и наложен платеж (при връщане на техника не се възстановяват разходите за транспорт, такси при плащане или наложен платеж, заплатени от клиента по време на покупката).

Не се възстановяват суми за:
– Стока, която не е в оригиналната опаковка или липсват части от нея, както и наранен, изтрит или скъсан сериен номер и/или гаранционна лепенка;
– Стока с лош вид и видими следи от употреба: драскотини по корпуса, клавиатурата, екрана, зарядни и др. драскотини;
– Видео и aудио записи, компютърни програми, игри и друг вид софтуер, които се предлагат в дигитален формат (на CD, DVD и т.н.);
– Консумативи (батерии, тонери, канцеларски материали и др);
– Лаптопи и компютри с предварително инсталирана операционна система, ако същата е била изтрита и/или заменена с друга;
– Лаптопи Toshiba с регистрирана гаранция „No matter what“ и „Reliability“;
– Лаптопи Asus с регистрирана гаранция „Reliability“;
– Продукти, на които е била сменена операционната система или други програми, които са присъствали при доставката на продукта;
– Оборудване, защитено от пароли, въведени от потребителя или конфигуриран по поръчка за потребителски акаунти, което предотвратява привеждане на устройството към първоначалното му софтуерно състояние;
– Специални поръчки (специална поръчка е стока, която не е налична в склада на dezon.bg и ще бъде поръчана специално за конкретен клиент. dezon.bg ще уведоми предварително клиента, че стоката е специална поръчка и за нея не важат условията за връщане на стоките);
– Принтери или мултифункционални устройства, на които консумативите са били разопаковани и монтирани.

ЗАБЕЛЕЖКИ

Транспортните разходи са за сметка на клиента в следните случаи:
– Връщането е било отказано на основание едно или повече от изброени по-горе условия;
– Техниката е изпратена без предварително попълване на формуляра за връщане на продукт;
– Техниката е изпратена, чрез друга куриерска фирма, различна от Speedy;
– Отговорност за вреди причинени от счупване, надраскване, заливане, изгаряне и др. въздействия изключващи обичайното тестване и ползване на продуктите от Потребителя.
– При приемане на върната стока от Потребителя, dezon.bg си запазва правото да провери продуктите за щети и въздействия причинени от евентуално необичайно ползване от страна на Потребителя.
– При наличие и установяване на такива щети dezon.bg ще направи прихващане от сумата за възстановяване, съобразно оценката на констатираната щета и съгласно чл. 55 ал.4 от ЗЗП.

Примери:
– част от пълната окомплектовка липсва (липсват аксесоари, опаковки, кабели, оригинални лепенки, ръководства за употреба);
– нарушена е оригиналната опаковка (повредена, скъсана, надраскана);
– клиентът е изтрил или повредил оригиналния софтуер, с който е закупена техниката;
– клиентът е инсталирал какъвто и да е софтуер, различен от оригиналния, с който е закупена техниката и не е възстановил първоначалните фабрични настройки при връщане на техниката.

* За да се избегнат случаи на злоупотреба при замяна на техниката, dezon.bg извършва преглед и тест на върнатата техника в свой сервиз. Ако всичко е наред с техниката, тя може да бъде заменена. Срокът за отговор от dezon.bg, дали техниката може да бъде заменена, е до 7 работни дни.

ПОЩЕНСКИ ПАРИЧЕН ПРЕВОД

Законово основание за услугата е Наредба № Н – 18 от 2006 г., чл.3 за „Регистриране и отчитане на направените продажби“. Съгласно текста в наредбата един от вариантите, който освобождава търговеца от задължението да издава фискална касова бележка е плащането към него да се извършва, чрез Пощенски паричен превод. Тази услуга трябва да бъде извършена от лицензиран пощенски оператор, каквито са куриерите Еконт и Спиди. Самата услуга Наложен платеж, чрез Пощенски паричен превод не налага допълнителни усилия от страна на търговеца или неговия клиент.

За направеното от клиента плащане, куриерите Еконт или Спиди издават разписка за пощенски превод за стойността на дължимия наложен платеж. Тази разписка е законово признат счетоводен документ, освобождаващ търговеца от задължението да издава фискална касова бележка.

Запазване на информация

dezon.bg не носи отговорност за каквато и да е информация записана на преносим компютър, настолен компютър, таблет, смартфон или твърд диск. Всяка информация ще бъде изтрита при връщане на стоката.

Условия за връщане на стока извън 14-дневния срок от датата на закупуване.

Ако искате да върнете стоката, след като са минали повече от 14 дни от датата на закупуване, стоката се приема като стока за изкупуване втора употреба. Цената на изкупуване се определя в зависимост от състоянието на стоката и състоянието на окомплектовката, както и от срока на използване. Точната цена за изкупуване може да бъде определена на място в някой от сервизите от Национална верига dezon.bg, след като бъде прегледана и тествана от служител. Срокът за определяне на цената на техниката е до 3 работни дни от датата на постъпване.